Help bij de site

Algemeen

Wie heeft er een account nodig?

Draagt u bij aan de inhoud van de site (artikelen, foto's), dan heeft u heeft een account nodig. In alle andere gevallen heeft u geen account nodig. Ook zonder account is alle informatie op de site te bekijken.

De site wordt niet goed getoond in mijn browser. Zijn hiervoor oplossingen bekend?

De site is ontwikkeld en getest op verschillende platforms en browsers. Zo zou het moeten werken onder Windows met IE10/11, Firefox en Chrome, en onder Linux met Firefox en Chrome. En ook op mobiele telefoons werkt het goed. Helaas zijn er ook gebruikers die (bijna) dezelfde configuratie hebben, en wel problemen melden. Mocht u problemen hebben, dan zou u het eens met een andere browser kunnen proberen.

Verder wordt er JavaScript gebruikt om de bezoeker een betere experience te geven. Voor de beste resultaten moet dat dus niet gedisabled zijn.

Oudere versies van Internet Explorer zouden meer problemen kunnen hebben met de site. Het is aan te raden naar een nieuwere versie over te gaan (maar voor personen met een bedrijfscomputer is dat misschien geen optie).

Waar vind ik informatie over...

De zoek-functie van de site

Naast het topmenu is aan de rechterkant een invoerveld met "zoeken...". Type daar uw zoekterm in zonder op <enter> te drukken, en er komen al direct een paar resultaten zichtbaar. U kunt vervolgens direct op zo'n getoonde link klikken. Mocht u alle resultaten willen zien, dan kunt u klikken op "Meer resultaten".

Contact informatie

Ga in het topmenu naar Contact & Route. Daar vindt u naast informatie over de club ook de diverse emailadressen van functies binnen de club, en een grote kaart waarop het sportcomplex van v.v. Geldrop is aangegeven. U kunt ook uw startpunt ingeven zodat de te rijden route voor u wordt bepaald.

Daarnaast kunt u in het hoofdmenu "De Club" en dan "Organisatie" kiezen, en vervolgens een van de tabbladen in het getoonde artikel kiezen om de gegevens te vinden van personen in de verschillende besturen en commissies.

Hoe ik het sportcomplex kan bereiken

Kies Contact & Route in het topmenu, en daar kunt u lezen hoe u het sportpark kunt bereiken en gebruik maken van Google Maps om de route te bepalen.

De kantine (zoals bijvoorbeeld openingstijden)

Kies in het hoofdmenu voor "De Club" en dan "Het Paviljoen" om informatie over de kantine te vinden.

Sponsoring

Kies in het hoofdmenu voor "Sponsoring". Het dan getoonde menu geeft u een overzicht van verschillende onderwerpen op het gebied van sponsoring die u kunt kiezen. Als u bijvoorbeeld "Mogelijkheden" aanklikt, dan worden de geboden mogelijkheden tot sponsoring getoond.

Programma

Voor de teams die niet zelf hun competitie bijhouden staat op hun voorpagina de KNVB teamwidget. Deze toont alle wedstrijden van het team de komende twee weken en de uitslagen van de afgelopen 7 dagen.

De widget is gekoppeld met het Sportlink systeem wat door de KNVB wordt gebruikt om alle wedstrijden te registreren. De widget heeft wel een paar beperkingen:

  • Vriendschappelijke/oefenwedstrijden/toernooien worden niet getoond in de teamwidget!
  • Het juist tonen van de afgelastingsstatus hangt af van het invoeren hiervan in SportLink door de thuisspelende club. Als die een wedstrijd dus niet als afgelast markeert, gaat de wedstrijd volgens de widget gewoon door terwijl ie in werkelijkheid misschien is afgelast. Het is dus aan te raden om het weekprogramma te raadplegen om te zien is of je wedstrijd doorgaat.

Afgelastingen

Afgelastingen zijn rood gemarkeerd in het weekprogramma (een blauwe markering betekent trouwens dat een wedstrijd van tijd is gewijzigd).

Afgelastingen van KNVB-wedstrijden (competitie en beker) worden ook in de teamwidget getoond, mits ingegeven door de thuisspelende club.

Voor vragen betreffende afgelastingen, gaarne niet de vereniging van de tegenstander rechtstreeks bellen.

Indien u zeker wilt weten of uw favoriete wedstrijd doorgang heeft, gelieve dit altijd via onze eigen vereniging op te vragen. Telefoonnummer bestuurskamer 040-2855817.

Nieuws van de gehele club

Kies in het hoofdmenu voor "De Club" en dan "Nieuws". Er wordt dan een overzicht van alle nieuwscategorieen die daadwerkelijk artikelen bevatten getoond. Klik op een categorie en dan worden alle artikelen van die categorie in blogvorm getoond.

Mijn/een team

Kies in het hoofdmenu de juiste leeftijdscategorie (Senioren, Junioren, Pupillen) en dan het gewenste team. Dan opent de betreffende team voorpagina, met daarop verschillende informatieblokken (afhankelijk van wat het team heeft aangegeven te willen gebruiken), waaronder Agenda & mededelingen, Laatste artikelen en diverse competitie informatie. Daarnaast bevat het een teamfoto met de namen van de spelers en begeleiders. Het team menu aan de rechterkant bevat de volgende links:
  • Teamvoorpagina: de voorpagina van het team met de info zoals hierboven aangegeven
  • Artikelen: alle artikelen in de categorie Nieuws - Leeftijdscategorie - Team, getoond in blogvorm
  • Foto's: alle fotoalbums die door het team op de site zijn gezet
De volgende links worden alleen getoond voor teams die de competitie module gebruiken:
  • Teaminfo: overzicht van alle spelers en begeleiders met hun individuele foto (niet voor alle teams)
  • Resultaten: Uitslagen van de afgelopen wedstrijddag in de competitie
  • Stand: de huidige stand van de competitie
  • Totaalprogramma: overzicht van alle wedstrijden in de competitie
  • Programma: overzicht van alle wedstrijden van het Geldrop team in de competitie
  • Matrix: alle uitslagen van alle wedstrijden in 1 tabel
  • Teams: deelnemende teams in de competitie
  • Vooruitblik: diverse statistieken van beide teams in de eerstvolgende wedstrijd van het Geldrop team
  • Statistieken: diverse statistieken van het Geldrop team
De volgende links zijn alleen te vinden in team menu's waarvoor dat relevant is:
  • Externe foto's: een artikel met links naar externe foto albums van het team
  • Externe homepage: link naar de externe homepage van het team

Toernooien

Kies in het hoofdmenu voor "Programma" en dan Toernooien.

Georganiseerde activiteiten binnen de club

Kies in het hoofdmenu voor "Programma", en daarna het tabblad "Activiteiten".

Documenten

Kies in het hoofdmenu "Media" en dan "Documenten". Er volgt dan een overzicht van verschillende categorieën. Klik op een categorie, en dan worden alle documenten binnen die categorie getoond. Klik op een documentenlink, en u kunt het artikel openen of bewaren op u computer.

Trainingsschema

Kies in het topmenu "Trainingsschema", en u kunt het artikel openen of bewaren op u computer.

Account

Gebruikerspaneel

Het gebruikerspaneel is te openen door de muis in het hoofdmenu over "Log In" te bewegen. Dan opent een soort pop-up waarin je diverse dingen kan doen als je een gebruikersaccount op de site  hebt. Zie de volgende vragen voor meer details.
Inloggen

Hoe maak ik een account aan?

Stuur een mail naar de webmaster met je gegevens (naam, emailadres, welke bijdrage je gaat leveren op de site (bijv het team waarvoor je de site bij gaat houden)).

Voor een account moet zowel een "naam" als een "gebruikersnaam" ingevoerd worden. De naam wordt standaard getoond bij je artikelen (boven een artikel staat "Geschreven door xxx" ). Als je je naam zo kiest, dat die overeen komt met wat je op die plaats boven je artikelen wilt zien, dan hoef je nooit je "Alias van auteur" in te vullen als je een artikel schrijft. Dan hoef je "Alias van auteur" alleen in te vullen als je een artikel wilt plaatsen wat iemand anders voor je geschreven heeft, bv. een wedstrijdverslag. De gebruikersnaam heb je nodig om in te loggen, en die krijg je alleen daar te zien. Mocht je een specifieke naam willen gebruiken, dan kan je dat in je mail vermelden.

Op zich is het wel aan te bevelen om niet een teamnaam als je "naam" of "gebruikersnaam" te gebruiken, want dat klopt het seizoen daarna niet meer. En houd er bij het kiezen van een "naam" en "gebruikersnaam" rekening mee dat er meerdere Jeroenen, Ronalden, Marc's, Wilco's en Chrissen zijn. Het is dan voor de webmaster eenvoudiger om bepaalde rechten aan bepaalde gebruikers te geven.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Open het gebruikerspaneel en klik op "Wachtwoord vergeten", vul dan het emailadres in wat je had gebruikt tijdens registratie, en je krijgt een mail met details toegestuurd.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

Open het gebruikerspaneel en klik op "Gebruikersnaam vergeten", vul dan het emailadres in wat je had gebruikt tijdens registratie, en je krijgt een mail met details toegestuurd.

Hoe log ik in?

Open het gebruikerspaneel en geef je gebruikersnaam en wachtwoord in, en klik dan op "Inloggen".

Hoe wijzig ik mijn gebruikersgegevens?

Log in, en kies in het gebruikersmenu voor "Wijzig profiel". Je kan dan bijvoorbeeld je naam, wachtwoord of je emailadres wijzigen. Je gebruikersnaam kan je niet wijzigen. Laat de standaard instellingen gewoon op de standaard waarden staan.

Je profiel wijzigen

Artikelen

Wie mag er artikelen plaatsen/wijzigen?

Het is in principe de bedoeling dat 1 persoon van een team artikeltjes voor zijn/haar team toevoegt en aanpast. Daarbij kan gedacht worden aan wedstrijdverslagen, nieuws, organisatorische zaken (bijvoorbeeld het programma voor de komende periode), uitslagen invullen van een speeldag zodat de stand automatisch kan worden berekend.

Achter de schermen zullen leden van de diverse besturen en commissies en de webmaster artikelen schrijven om u van informatie te voorzien.

Mochten er personen zijn die niet binnen de genoemde categorieën vallen, dan wordt in onderling overleg met de webmasters beslist of die persoon artikelen mag plaatsen. Iedereen die artikelen wil plaatsen heeft een account nodig en moet daarmee inloggen.

Het gebruikersmenu

Het gebruikersmenu wordt aan de rechterkant getoond als u ingelogd bent. Daarvoor heeft u natuurlijk wel een account nodig.
Gebruikersmenu

Hoe plaats ik een nieuw artikel?

Om een artikel te kunnen plaatsen dien je ingelogd te zijn en dat kan je alleen als je over een account beschikt. Zoals hierboven beschreven wordt na inloggen het Gebruikersmenu getoond.

Kies daar voor "Nieuw artikel", en u krijgt een eenvoudige WYSIWYG editor waarmee u het artikel kunt aanmaken:

Het "Inhoud" tabblad van de artikeleditor

  • Geef het artikel een korte titel die samenvat waar het over gaat
    Kies de (niet al te lange) titel zó dat iedereen kan zien over welk team het gaat. Anders staan er algemene titels in "Het laatste nieuws" en kunnen de bezoekers niet op voorhand zien of ze dat artikel willen lezen.
  • Laat Alias (direct onder titel) leeg; bij het bewaren van het artikel zal het systeem dit voor je invullen.
  • Schrijf daarna het verhaaltje in het editor venster
    Gebruik niet teveel bonte formattering in het artikel (vet, onderstreept, koeieletters, felle kleuren). Dat zou de site een rommelige indruk geven.
    Schrijf het verhaal niet in Word om het vervolgens te plakken in het editorvenster; dat zou een hoop formattingcode opleveren die de webmaster er met de hand weer uit moet halen.

Daarna in het tabblad Publiceren nog een paar dingen invullen:

Het "Publiceren" tabblad van de artikeleditor

  • Kies de juiste categorie (voor teams is dat bijvoorbeeld E5 (subcategorie van Nieuws→Jeugd→Pupillen→E-Pupillen))
  • Mocht je het artikel in naam van iemand anders schrijven, vul dan Alias van auteur in met de naam van de persoon voor wie je het plaatst. In andere gevallen gewoon leeg laten.
  • Indien voor u Speciaal getoond wordt, dat standaard op Nee laten staan.
    Het is de bedoeling dat niet allerlei kleine artikeltjes van alle teams op de voorpagina worden gezet. Dat zou een hele rommelige indruk geven. Daarom is besloten dat de webmaster beslist of iets op de voorpagina moet komen, en hoe lang. Mocht je een artikel op de voorpagina willen hebben, neem dan contact op met de webmaster en die zal beoordelen of en hoe lang het artikel op de voorpagina komt.
  • Laat de andere velden (start/stop publiceren (indien beschikbaar), toegang, taal) op de standaard waarde staan.
  • Druk daarna op de "Opslaan" knop aan de bovenkant van het editor venster. Mocht je de wijzigingen niet op willen slaan, klik dan op het "Annuleren" knopje.
Let op:
  • vanwege integriteit van de site is besloten om het plaatsen van artikelen door een paar mensen te laten screenen. Dat betekent dat je artikel niet direct zichtbaar is op de site. Deze mensen doen hun best elke dag de geplaatste artikelen te beoordelen en normaal gesproken te publiceren.
  • bij het aanmaken (of wijzigen) van een artikel zal na een bepaalde tijd een time-out bereikt worden (vanwege veiligheidsredenen) en zal de ingetypte informatie verloren gaan, ook als op Opslaan wordt gedrukt. De sessietijd staat ingesteld op een half uur, dus bewaar uw artikel binnen deze tijd.
  • Sluit de browser nooit af en sluit de pagina niet als er nog een artikel is geopend in de editor. Wanneer je dat doet, blijft het artikel gelocked en kan het daarna niet weer geopend worden. De webmaster moet dan de lock er weer afhalen. Voor je dus de pagina of browser sluit, eerst op Opslaan of Annuleren klikken. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het langer dan een half uur open laten staan van de editor met een bestaand artikel; het artikel wordt na dat half uur ook gelocked.

Hoe wijzig ik een bestaand artikel?

Allereerst moet je ingelogd zijn, en dat kan je alleen als je over een account beschikt. Ga vervolgens naar het artikel wat je wilt wijzigen en klik op de "Bewerk link" Link om artikel te wijzigen onder het artikel. Daarna opent het artikel in de editor. Mocht je de wijzigingen niet op willen slaan, verlaat dan niet zomaar de pagina maar klik op het "Annuleren" knopje.

Let wel: de "Bewerk link" is alleen zichtbaar voor degene die het artikel geschreven heeft, of voor mensen met voldoende rechten (bijvoorbeeld webmasters). Hiermee wordt voorkomen dat anderen je artikel kunnen wijzigen (zonder dat je dat wilt).

Bij welke categorie moet ik mijn artikel indelen?

Als je een teamvertegenwoordiger bent, dan is het onder Nieuws -> Leeftijdscategorie (eventueel meerdere lagen) -> Team. Voor een E3 artikel is dit dus: Nieuws - Jeugd - Pupillen - E-pupillen - E3.

Een artikel wat interessant is voor alle C-junioren, wordt ingedeeld onder Nieuws - Jeugd - Junioren - C-Junioren.

Algemeen nieuws wat voor heel de club interessant is valt onder Nieuws - Laatste nieuws.

Er zijn nog wat andere categorieën maar die komen wat minder vaak voor.

Waarom kan ik een artikel niet wijzigen (het wijzigen icoontje wordt niet getoond)?

Om een artikel te kunnen wijzigen moet je zijn ingelogd, en moet je het artikel zelf hebben geschreven.

Er zijn enkele gebruikers die ook artikelen van anderen mogen aanpassen, maar die hebben extra rechten. Deze personen gaan daar ook terughoudend mee om, want het is niet de bedoeling dat iemand een artikel schrijft en een andere gebruiker zonder medeweten van de eerste het artikel wijzigt.

Zijn er regels voor het schrijven van een artikel?

Het is de bedoeling dat het een gezellige site is waar de leden van de club, maar ook die van andere clubs, kunnen lezen wat er allemaal gebeurt bij v.v. Geldrop.

Dat betekent dat er bijvoorbeeld in wedstrijdverslagen niet "afgerekend" wordt met een partijdige scheidsrechter, een schoffelaar, of iets dergelijks. Ondanks dat het soms begrijpelijk is, leidt dit nergens toe en is het voor de kinderen ook niet echt het goede voorbeeld.

Mocht het zo zijn dat de webmaster twijfelt aan de inhoud van een te plaatsen artikel, dan kan hij contact opnemen met de auteur om te kijken of de "scherpe kantjes" er misschien afgehaald kunnen worden.

Kan ik foto's plaatsen in een artikel?

Aan het gebruik van foto's op de site is een apart deel van deze helppagina gewijd. Kijk daar even wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik een Youtube filmpje embedden in een artikel?

Ja, dat kan. Als je bijvoorbeeld het filmpje van URL https://www.youtube.com/watch?v=slSG1BY3yWA in je artikel wilt embedden, dan type je in de editor de volgende tekst in je artikel, op de plaats waar je de video wilt tonen:

Een YouTube filmpje embedden in een artikel

waarbij de code een deel van de URL van het filmpje op Youtube is,
Je krijgt dan dit:

Foto's

Wie kan er foto's op de site zetten?

Alleen gebruikers van de site (personen met een account) met voldoende rechten kunnen foto's plaatsen. Om foto's te kunnen plaatsen moet de gebruiker ingelogd zijn.

Welke mogelijkheden zijn er om foto's op de site zetten?

Er zijn twee mogelijkheden:

  1. Je hebt een paar foto's en wil die in een artikel verwerken
  2. Je hebt wat meer foto's en wil die in een fotoalbum opnemen (je kan een foto uit een fotoalbum in een artikel opnemen, waarbij klikken op die foto je leidt naar het fotoalbum).

Volgende vragen gaan in op beide methoden.

Hoe zet ik een foto in een artikel?

Stappen om een foto te uploaden en in een artikel te plaatsen:

  • Zorg eerst dat de foto aan de vereiste maximum resolutie (langste zijde 700 pixels) voldoet door het op je PC met een grafisch bewerkingspakket te bewerken. Kleinere plaatjes mogen natuurlijk wel.
  • Open op de site een (nieuw) artikel in de editor
  • Ga op de gewenste plaats in het artikel staan waar de foto moet komen
  • Klik op de knop "Afbeelding" aan de onderkant van de editor
    Foto in artikel plaatsen (1)
  • Blader in het popup venster naar de juiste folder, voor teams zit dat onder /teams. Voor de C1 is dat bijvoorbeeld /teams/c1/
    Foto in artikel plaatsen (2)
  • Scroll naar beneden en daar vind je de Browse knop.
    Foto in artikel plaatsen (3)
  • Klik daarop, en je kan op je eigen PC de te uploaden foto selecteren
  • Klik dan op Upload starten (file komt terecht in de folder op de site die je eerder had geselecteerd)
  • Als uploaden klaar is komt de foto in de bovenste helft van het scherm (omhoog scrollen) zichtbaar.
    Foto in artikel plaatsen (4)
  • Klik op de gewenste foto (dan wordt "URL van de afbeelding" automatisch gevuld)
  • Vul "Beschrijving van de afbeelding" en "Titel van de afbeelding" allebei in (kan op beide plaatsen dezelfde tekst invullen)
  • Kies eventueel een uitlijning (Links, Midden of Rechts). Standaard lijnt ie plaatjes links uit.
  • Klik op Invoegen als je deze foto wilt invoeren, of op Annuleren als je de foto toch niet wilt invoegen in het artikel.
  • Herhaal dit voor de eventuele volgende foto('s)

Beperk het aantal foto's wat je in een artikel opneemt (zeg maximaal 3). Wil je meer foto's plaatsen, dan is het handiger een fotoalbum te gebruiken.

Hoe werkt de methode met fotoalbums?

De volgende stappen zijn nodig om je foto's in een fotoalbum op de site te zetten:

  • Selecteer een aantal foto's van de wedstrijd/gebeurtenis waarvan je een fotoalbum op de site wilt samenstellen. Hou het aantal een beetje binnen de perken (zeg maximaal 50) omdat anders de beschikbare opslagruimte zo opgebruikt is.
  • Verklein ze met een geschikt fotobewerkingsprogramma naar de juiste resolutie (1000 tot 1200 pixels voor de langste zijde) en zorg dat ze onder de maximale grootte (300kbytes) blijven (hierop wordt gechecked tijdens uploaden). Mochten er een paar nog te groot zijn, dan kan je de kwaliteit bij het verkleinen wat verlagen.
  • Log in op de site met je account
  • Maak een nieuw fotoalbum aan (noemen ze ook wel categorie)
  • Upload de foto's naar het nieuwe fotoalbum

Let op: de foto's zijn NIET gelijk zichtbaar op de site. De webmaster moet de foto's eerst "publiceren".

Hoe maak ik een nieuw fotoalbum aan?

Benodigde stappen om een fotoalbum aan te maken:

  • Log in op de site
  • Klik daarna in het gebruikersmenu aan de rechterkant op "Nieuw fotoalbum" en in het dan volgende scherm op "Nieuwe categorie".
    Nieuw fotoalbum maken (1)
  • Er volgt dan een formulier waar de gegevens voor de nieuwe categorie (fotoalbum) kunnen worden ingevuld.
    Nieuw fotoalbum maken (2)

Vul het formulier als volgt in:

  • Titel (kort): bv. Geldrop 1 - PSV 1
  • Alias: leeg laten
  • Huidige categorie: kies hier de categorie waar de nieuwe categorie onder moet komen te vallen. Als je bijvoorbeeld voor de C1 foto's maakt, dan kies je hier C1 (subcategorie van C-Junioren). Het nieuwe album komt dan onder C1 te hangen, zodat bezoekers die in het C1-menu op "Foto's" klikken dan alle albums van de C1 bij elkaar zien, en dan op een album kunnen klikken om dat verder te bekijken.
  • Sorteren: laten staan op standaard waarde
  • Omschrijving: hier vul je eventueel een KORTE omschrijving in van de wedstrijd/gebeurtenis ("kort" omdat anders de layout van de pagina, waarop de categorieen getoond worden, er lelijk uitziet)
  • Ga naar het "Publiceren" tabblad. "Gepubliceerd" moet op "Ja" staan, want anders krijg je deze nieuwe categorie niet te zien bij het uploaden van foto's (zie volgende vraag). En "Toegang" moet op "Public" staan.
  • Verlaat het formulier/de pagina altijd via de Opslaan of Annuleren knop. Met de eerste knop bewaar je de nieuwe categorie, met de tweede verlaat je de pagina op een nette manier zonder de nieuwe categorie te bewaren.

Hoe upload ik foto's voor een fotoalbum?

Benodigde stappen om foto's te uploaden:

  • Log in
  • Klik daarna in het gebruikersmenu aan de rechterkant op "Upload foto's". Je krijgt dan de volgende pagina:
    Upload foto's (1)
  • Klik op Upload en op het volgende scherm kan je aan de bovenkant kiezen voor Drag 'n Drop Upload (sleep foto's van je file manager op het grote groene vlak; let op: werkt niet met alle browsers), Batch Upload (als je al je plaatjes in een zipfile hebt gestopt; let op: gebruik geen directory IN de zip file, want dat ondersteunt ie niet), of voor Java Upload (waar je in een folder op je computer kan browsen en foto's selecteren). Kijk maar welke van de drie het beste voor je werkt.

Bij alle drie de mogelijkheden moet je de volgende dingen doen:

  • Kies de fotocategorie waaronder de foto's moeten worden gezet (heb je zojuist waarschijnlijk aangemaakt)
  • Vul bij "Algemene titel" hetzelfde in als de categorienaam, bijvoorbeeld "Geldrop 1 - PSV 1"
  • Laat de "Collectieve beschrijving" leeg
  • Debug modus niet-aangevinkt laten.

Drag 'n Drop methode:

Drag 'n Drop upload methode

Batch mode methode:

Batch Upload methode

  • Klik op Browse
  • Selecteer de zip-file die de te uploaden foto's bevat. Als je meerdere albums wilt uploaden, doe dat dan met aparte zip-files en herhaal de procedure.
  • Klik "Upload" of "Annuleren"

Java Upload methode:

  • Als je die kiest, krijg je eerst een dialoog die vraagt of het goed is als de applet runt. Als je dat goed vindt, kies je "Yes", en anders gebruik je een van de andere foto upload methoden.

Popup bij keuze voor Java Upload

Als je bevestigd hebt, krijg je volgende scherm:

Java Upload formulier

  • Klik op de "Bladeren" knop om de foto's op je eigen computer te selecteren die geupload moeten worden
  • Klik op de Upload knop onderaan als de gewenste foto's zijn geselecteerd (en de andere benodigde velden zijn ingevuld).

De foto's worden nu geupload naar de site. Als dat klaar is (voortgang=100%) zijn ze nog NIET zichtbaar op de site. De webmaster moet ze nog "publiceren", pas daarna zijn ze zichtbaar op de site.

Waarom zie ik de foto's niet op de site na het uploaden?

De webmaster moet de foto's nog "publiceren" voordat ze echt op de site te zien zijn.

Kan ik een foto van een album opnemen in een artikel?

In de editor zit aan de onderzijde een knop "JoomImage". Klik daarop en er opent zich een venster.

Een fotoalbum in een artikel toevoegen

Als je een foto van het album in het artikel wilt opnemen die tegelijk als link dient om het bijbehorende album te kunnen selecteren, dan kies je voor "Detail afbeelding" en "Categorieweergave". Er zijn ook andere mogelijkheden maar die worden hier even buiten beschouwing gelaten. Vervolgens klik je op "Zoek".

Categorie en foto selecteren

Dan selecteer je bij "Filter volgens categorie" de gewenste categorie. Daarna worden van die categorie (fotoalbum) alle foto's getoond (je kan eventueel naar de volgende 30 foto's als ze niet allemaal op 1 pagina passen). Selecteer de gewenste foto, en je hebt de foto in het artikel opgenomen.

Selectie van een foto uit een categorie