• Wij als bestuur zijn blij te kunnen melden dat we vanaf dit seizoen met een team aan een O23-competitie (heren) gaan deelnemen. Op initiatief van UNA uit Veldhoven en de KNVB, in samenwerking met de deelnemende clubs, is deze speciale competitie voor spelers onder de 23 jaar oud opgericht. Voetballers zijn speelgerechtigd als ze op 31 december 2019 nog niet de leeftijd van 23 jaar hebben bereikt en moeten minimaal 15 jaar zijn, al is het spelen met twee of drie oudere dispensatiespelers ook mogelijk.

Het zogeheten Geldrop O23-team neemt het, in een halve competitie die loopt van september tot en met april en in december tot en met februari stil ligt, op tegen Blauw Geel’38/JUMBO, Gemert, RKSV Nuenen, OJC Rosmalen, UDI’19/CSU, JVC Cuijk en UNA en zal één keer per maand op dinsdagavond een wedstrijd spelen. De spelers die aan deze competitie deelnemen mogen ook gewoon in hun eigenlijke elftal blijven spelen. Verder wordt er gespeeld onder de officiële reglementen van de KNVB. Het aantal wissels per ploeg bestaat uit 5 spelers en wat betreft gele of rode kaarten die in de O23-competitie worden gepakt, gelden deze niet voor de reguliere competitie. Ook is bijvoorbeeld doorlopend wisselen niet toegestaan.

Als club denken we dat dit competitie-format bijdraagt aan de ontwikkeling van de spelers binnen zowel onze seniorenselectie als jeugdopleiding en kijken dan ook uit naar de start van dit nieuwe concept.

• Team indeling

Geen informatie