• Voor heel voetballend Nederland zijn de competitie-indelingen voor het aankomende seizoen (2019-2020) bekend. Hieronder de indelingen van Geldrop 1 en 2 (heren) en vrouwen 1. Mocht je geïnteresseerd zijn in de andere indelingen van een van onze senioren- of jeugdteams, kijk dan op de voetbal.nl app of site.

Geldrop 1 is net als andere jaren ingedeeld in de 1e klasse D. De nieuwkomers ten opzichte van vorig seizoen in deze klasse zijn BSV Limburgia, De Ster en SSS’18. Tegen Limburgia speelde de ploeg van Pierre van den Eeden het meest recentelijk. Afgelopen voetbaljaar eindigde de confrontatie met de formatie uit Brunssum in de districtbeker namelijk in 2-2. Verder neemt Geldrop 1 het op tegen de vaandelteams van Chevremont, Deurne, Heeze, Venray, Sportclub Susteren, Venlosche Boys, Veritas, Wilhelmina’08, Wittenhorst en ZSV Zeilberg. De wedstrijden van Geldrop 1 zullen, uiteraard op zondag, voornamelijk om 14.30 uur starten, al wil het weleens zo zijn dat tijdens het winterse jaargetijde de bal om 14.00 uur gaat rollen. Ook de indeling voor de poulefase is bekend. Met Schaesberg 1, Rhode 1 en buurman Braakhuizen 1 mag het gaan strijden om een plek in ronde 2 van de beker. Weer een Geldropse derby en de club uit Sint-Oedenrode als tegenstanders dus, want die teams rolden vorig seizoen ook uit de koker.

Geldrop 2 is wederom ingedeeld in de reserve hoofdklasse A, het hoogste amateurniveau voor 2e elftallen. In deze klasse zijn Haarsteeg, ODC, Sarto en Oirschot Vooruit de nieuwe opponenten. De verdere tegenstanders voor het team van Roel van den Heuvel zijn de 2e elftallen van Dongen, EFC, Nemelaer, OJC Rosmalen, Heeze, Nuenen, RKVVO, SC ‘t Zand, Sarto en Wilhelmina Boys. De aanvangstijd van de thuisduels van Geldrop 2, ook op zondag, is dit seizoen 10.30 uur. De begintijden bij uitduels verschillen per tegenstander. Hoe de beker-indeling er voor Geldrop 2 uit gaat zien wordt zondag 28 juli duidelijk.

Door de groeiende populariteit van het vrouwenvoetbal had onze vereniging al een 7 tegen 7 vrouwenteam, maar door de de komst van een 13-tal spelers, waarvan sommigen een Geldrops-verleden hebben, zal dit elftal voortaan 11 tegen 11 spelen. Ze starten gelijk op 3e klasse niveau, omdat deze dames kwaliteit en ervaring meenemen. Vrouwen 1 start aan haar thuiswedstrijden om 12.30 uur. De aanvangstijden van de uitwedstrijden zullen, net als bij Geldrop 2, variëren. Vrouwen 1 zal de degens kruisen met de 1e elftallen van Amstenrade, Baarlo, EFC, Eindse Boys, Cranendonck, Keer, RKHBS, RKMSV en SVC 2000 en de 2e elftallen van Someren/NWC en SVO Fortuna’54. Ook vrouwen 1 weet op zondag 28 juli tegen wie het speelt in de beker.

Daarnaast mogen we na een aantal jaren een veteranenteam begroeten, zij zullen op zaterdag om 16.30 uur beginnen aan hun thuisduels. Ook bij de veteranen geldt dat de aanvangstijd van hun uitwedstrijden variabel is.

Wij wensen al onze elftallen alvast veel plezier en succes het aankomende seizoen!